Ball

To zajęcia z  gumową piłką, której średnica wynosi między 55 a 65cm. Trening zalicza się do grupy ćwiczeń równoważących. Podczas ćwiczeń na piłce można usiąść, położyć się tyłem lub przodem, czy oprzeć bokiem. Można ćwiczyć sprawność całego ciała lub jego wybranych partii. Początkowo zajęcia z Fit Ball miały charakter rehabilitacyjny i przeznaczone były dla osób cierpiących na bóle kręgosłupa, czy schorzenia neurologiczne. Od lat są też wykorzystywane w rehabilitacji osób z problemami ortopedycznymi. Likwidują one ból i zmniejszają napięcie mięśni. Ćwiczenia z Fit Ball są jednak nie tylko przydatne w rehabilitacji, ale mają również zastosowanie w profilaktyce. Treningi z akcesoriami niosą dodatkowy pożytek. Przybory pomagają się skoncentrować na ćwiczeniu oraz je optymalizują, wspomagają mobilizację i rozluźnienie napiętych części ciała. Główną zalet zajęć z Fit Ball jest wzbogacanie treningu o nerwowo – mięśniowe współdziałanie. Poza tym, piłka kształci zdolność utrzymywania równowagi i balansu, a także wzmacnia głęboko położone mięśnie, których zadaniem jest stabilizacja kręgosłupa. Ćwiczenia znacznie ulepszają ogólną motorykę ciała. Ćwiczenia z piłką są dla wszystkich, niezależnie od ich wieku czy kondycji fizycznej. Dzięki temu, że swoją formą zajęcia przypominają zabawę, ich trenowanie kojarzy się z przyjemnością, która znakomicie motywuje do regularnych ćwiczeń. Fit Ball, który jest elementem tradycyjnych zajęć, np. Pilates, w sposób zdecydowany uatrakcyjnia trening.

Galerie